maandag 7 januari 2008

Het derde lichamelijke Werk van Barmhartigheid

Op nieuwjaarsdag heb ik het tweede deel van De Kronieken Van Panchrysia gelezen. Of eerder een poging gedaan om het te lezen. Mijn geest was er niet klaar voor. De al te korte nacht zal er voor veel tussen gezeten hebben. Zaterdag heb ik het voor een tweede keer gelezen en het ging me veel beter af. Op naar het derde deel.

Gisteren werd in Grimbergen, na een maand inactiviteit, de draad van het veldloopseizoen terug opgenomen. Zolang ik nog niet meedoe hou ik me bezig met foto’s trekken. Pieter combineert ze allebei: lopen en fotograferen. En wat mij betreft heeft hij dit weekend de prijs voor de mooiste foto gewonnen. Hieronder vind je zijn kunstwerk: de meisjes cadetten die omringd door herfstbladeren klaar staan voor de start (klik er op voor een vergroting).



Stefan vertelde me ook over een collega van hem die er was. Bleek dat ze lid was van VAC. Vroeg Stefan aan haar: “Ken jij dan Jos Decubber? Hij is daar ook lid.” Zei de dame: “Neen, ik ken hem niet maar zijn naam ken ik wel. Ik zie die op veel broekskes staan”. Zo is eens te meer bewezen dat sponsoring werkt. Naamsbekendheid vergoten heet dat. We mogen blij zijn dat het PDB-team sponsors heeft om zijn leden te kleden. Er zijn clubs die daar niet in slagen. Wie een scholiere wil zien, die na haar aankomst haar truitje zal afstaan aan haar moeder opdat zij aan de start kan verschijnen, moet volgende zondag maar eens naar Hamme afzakken.

Geen opmerkingen: