zondag 24 februari 2008

Volgens Wikipedia: Zondag wordt algemeen als geluksdag beschouwd.

Deze week heeft mijn madame haar heengaan moeten vernemen in de krant. Klik hier voor haar overlijdensbericht. Hoewel ongepast, hebben we er thuis grappen over gemaakt. De pessimistische doch realistische geest in mij wees me er op, volkomen terecht trouwens, dat er ooit een dag zal zijn dat mijn afsterven in gedrukte vorm aan de wereld kenbaar zal gemaakt worden.

Wat een sombere gedachtekronkels. Laat ons het over plezieriger dingen hebben. Laat het ons over het genot van het lopen hebben. Vanmorgen heb ik mijn duurloop na twintig minuten moeten stopzetten. Pijn in de linkervoet, diezelfde vervloekte linkervoet. Maar voor de verandering op een andere plek in die voet. Te voet terug van Tangebeek naar de Drie Fonteinen. Waarom terug pijn? Geen idee. Of toch wel: oud en versleten.

Maar we gingen het over plezante dingen hebben. Wat een fantastische, zonovergoten, lentewarme dag. Althans dat meende ik toch gehoord te hebben in de verschillende weerberichten, maar gemerkt heb ik het niet.

Maar we gingen het over plezieriger dingen hebben. Wel, ik heb vandaag geen plezante dingen gehoord. Dus stop ik maar met mijn “slecht nieuws” show.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jos,
ge moet alles zo zwart niet zien!!!
na regen komt zonneschijn
lieve en dirk