maandag 14 april 2008

Maandag is de dag die op zondag volgt

Maandagmorgen. Ik besef nog niet helemaal dat ik wakker ben als ik mijn auto aan het vol tanken ben. Mijn linkeroog ziet dan iets dat mijn rechteroog ook doet openen. Een jongedame steekt de straat over. Lang blond haar op haar rug. Lange beige broek met bijpassende naaldhakken. Vestje dat er perfect bij gaat. Traag maar met zelfzekere passen steekt ze over. Het zebrapad dient als catwalk. Ze zou niet misstaan op het welbekende Place M'as Tu Vu. Helaas voor haar is ze in Blaasveld. Ik zie iets aan haar rechterhand hangen. Ze beweegt haar hand naar haar mond en inhaleert een diepe trek. Bah. Walgelijk. Ik heb genoeg gezien. En daarbij, mijn tank is vol.

Op naar ’t werk. Terug beide ogen half open. Peter en Sofie vergezellen me. Dat maakt de trip wat draaglijker. Luisteraars beantwoorden de oproep van Tom Waes en verzinnen de gekste namen voor een nieuwe sport. “Valschermspringen achter derny’s”, hilarisch toch. Ik zag het al zó voor mij. Een angstig kijkende valschermspringer in de lucht bengelend achter een ruige bonk op zijn derny, die als een Harry Potter op zijn bezem door de lucht klieft. Of de dernyrijder in ’t Kuipke in Gent die zijn rondjes afwerkt met achter hem een in de lucht trappende valschermspringer, hopend dat hij maar niet op de wielerbaan valt. Toch nog iets waarmee we de werkweek vrolijk kunnen beginnen.

1 opmerking:

pdb zei

-verspringen met zwemvliezen
-sprint-triatlon (25m zwem-100m lopen - pisteronde met de fiets)
Volleyton (welbekend in Sibculo)
zakspringen op het ijs (4cm dik)..........