maandag 28 april 2008

Over meisjes en jongens die zich willen bewijzen

Vrijdag was ik chauffeur van mijn oudste dochter en één van haar vriendinnen. Eindbestemming: één of andere Beachparty. In de buurt van het feestpaleis draai ik een parking op. Mijn auto belicht een bank met vier paar ontblote beten, vier diep uitgesneden decolletés. Gemiddelde leeftijd van de dames: ik schat 16, 17 jaar. Aan het gemompel van mijn passagiers te horen was de outfit van de straathyacinten niet hun voorkeur. Gelukkig maar. Maar stel dat Vuile Pitou uit Egmond hier zou zijn, de man zou niet weten naar wat eerst kijken. Ik, ik had medelijden met de dames. Medelijden omdat meisjes zo niet horen gekleed te zijn maar ook omdat mijn auto vertelde dat het 14° was.

Deze week vertelde iemand me dat een dokter gezegd had dat pijn hebben een bewijs van een goede gezondheid is. Pijn ervaren bevestigt het goed functioneren van het menselijk lichaam. “Dan moet ik wel kerngezond zijn”, kwam onmiddellijk bij me op.

Alhoewel, ik mag niet klagen. Terwijl de ene helft van het PDB-team aan het bekomen was van het provinciaal kampioenschap, was de andere helft dat aan het voorbereiden. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om stiekem te gaan trainen. De zon gaf een aangename warmte af, de wind blies harder dan de bladeren aan de bomen zouden doen vermoeden. De piste was helemaal voor mij. Eens testen of mijn spieren een strak tempo aankunnen. Dat was de bedoeling. Zes keer vijfhonderd meter. De spikes rondom de voeten gesnoerd. Om te zien of de pezen het aankunnen. Ik was na afloop tevreden. Afgezien maar blij dat afgehaspeld te hebben aan tijden rond de 1’34”.

Een weekend afsluiten met veel zon, een provinciaal kampioen, verschillende podiumplaatsen, een karrenvracht aan persoonlijke records, braadworsten en gebak à volonté? Wat kan een mens nog meer wensen. Geef toe, weinigen zullen beter kunnen. Een mens zou er van gaan zingen. En dat hebben we dan ook gedaan. Zoals bijvoorbeeld de klassieker van Rita Deneve:

Dit is de allereerste keer
Dat ik de liefde tegenkwam
Jij kuste mij en 'k was verloren
Nu staat mijn hart in vuur en vlam

Geen opmerkingen: