vrijdag 10 oktober 2008

M-dag minus 2

Overmorgen gaan de Dirken, Berten en Yvonnes van deze wereld weten wat hun inspanningen opgeleverd hebben. Dan zal blijken of de maandenlange voorbereiding volstaan heeft om 42 kilometer en 195 meter op een menswaardige manier uit te lopen.

De voorbije twee weken kwam het er op aan het lichaam te laten rusten. De conditie te onderhouden. Deze week werden de voedselreserves opgebouwd. Kilo’s pasta, pannenkoeken, energierepen, gedroogde rozijnen en abrikozen, koekjes met rode vruchten. Mijn madame heeft het allemaal binnengespeeld. En wat te denken van een alcohol –en seksloze week. Elk detail telt.

De weersverwachtingen zien er goed uit. Misschien een tikkeltje te warm. Maar dat liever dan de wind en regen die de Brusselse marathonlopers afgelopen zondag hebben moeten trotseren.

Ik wens iedere deelnemer een fantastische marathon toe. Moge het hen allemaal goed gaan. Ik heb in ieder geval de champagne al besteld.

1 opmerking:

Anoniem zei

Yvonne,

Ik wens je van harte een schitterende marathon toe !
'k Heb u zelfs 1 keer kunnen vergezellen met een aangename rustige training vorige week dinsdagavond.
Heeft zo een trage diesel als ik dan toch ook nog zijn nut ?
We duimen voor u op een goede afloop, een goede tijd, en geen blessures ! toy toy !
Waar stond de champagne ergens klaar ?

Veel geluk ! Ingrid en Stefan