dinsdag 2 december 2008

Gevaarlijk spel

“Zou dat niet plezant zijn? Zo een plaats waar dat ge tijd kunt stelen?” Enkele zinnen uit “Loft”. Dat klinkt inderdaad heel aantrekkelijk. Een dubbelleven leiden. Moet spannend zijn. “Bedriegen is allemaal niets, ’t is dat uitkomen hé. “ Ook een zin uit dezelfde film. Een waarheid als een koe.

Mijn madame was met hare was en plas bezig. Ik stond in de keuken. “Jos”, klinkt het plots. Bijna twintig jaar zijn we samen. Ik ken haar ondertussen lang genoeg om te weten dat, wanneer ze me met mijn voornaam aanspreekt er iets belangrijks zal volgen. “Mag ik u iets vragen?”. Oei. Ik krijg het plots benauwd. Ze heeft niet de gewoonte om eerst om een toelating te vragen. “Dat hemd van u. Dat ruikt naar een parfum die ik niet ken. Hoe komt dat?” Ik moest even slikken alvorens ik haar antwoordde.

Zaterdag. De cross in Vilvoorde. Ik heb daar een gesprek gehad met een dame. Wie doet er niet toe. ’t Was alleszins niet mijn madame. Het was een lang en fijn gesprek. Enkele mensen hadden ons opgemerkt. En wat ze ook opgemerkt hebben is dat wij even later nergens meer te bespeuren waren. Zondagochtend op training werd ik geconfronteerd met de vraag: “wat is er gebeurd?”.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

als ge nog ne "maat" zoekt om een loft te delen .....

Anoniem zei

Vind ik na die beruchte film "de loft" toch wel een nog nooit geziene sleutel in Dirk zijne schoftzak en ik wou toch wel weten waar die voor diende...van een werkkastje en dan van zijn fiets,hij wist het zelf niet goed en de sleutel ligt hier nog steeds...mij lijkt het inderdaad een fietssleutel..zou ik het eens gaan uittesten? na het zien van de film denk je daar wel even aan en als je Dirk dan niet meer op de training zal zien weet je het wel he mensen....

anoniem...maar dat zal niet veel uithalen...