donderdag 25 juni 2009

Een trieste dag

Ik was op terugweg van een bezoek aan de Goodyear fabrieken in het Luxemburgse Colmar-Berg waar ik door de verlaten werkplaatsen gewandeld heb. Ook hier heeft de crisis toegeslagen. Veertien dagen technische werkloosheid voor de meeste arbeiders. Plezierig is anders.

Maar helemaal stil werd ik, ergens in de file tussen Woluwe en Machelen, toen ik naar het nieuws van 19 uur luisterde. Yasmine heeft er een eind aan gemaakt. Zevenendertig jaar jong en dan al beslissen dat het leven geen toekomst meer biedt.

Ik heb altijd al een boon voor haar gehad. Een vlotte dame die haar overtuiging niet verstopte. Ze was gezegend met een fantastische stem en een gezonde portie humor. Nog niet zo lang geleden las ik over haar gestrande relatie. Een paar weken geleden zag ik in een supermarkt een cover van een weekblad waarop ze graatmager afgebeeld stond. Ik schrok maar veronderstelde dat Photoshop de grote boosdoener was. Niet dus. Ze was er dus wel degelijk erg aan toe. Ik heb haar maar één keer op een podium bezig gezien. Maar dat volstond om me helemaal door haar te laten inpalmen. Heel jammer dat ze deze dramatische oplossing de enige juiste vond.

1 opmerking:

Anoniem zei

Het nieuws over Yasmine deemstert weg onder het nieuws van het heengaan van de 'King of Pop'. Toch heeft de dood van Yasmine me al heel de dag bezig gehouden. Ze was veel meer porcelein dan we allen dachten.

En de 'King of Pop' die kan nu een kaartje leggen met de 'King of Rock' in heaven.

Bert