donderdag 13 november 2008

81, 82, 83, 84

Ik heb het in eerdere berichten al over gehad dat de jeugd mijn betrokkenheid bij hun fuiven eerder beperkt wil zien tot er hen naar toe brengen en hen komen halen. Zelf een danske placeren zien ze me liever niet doen. Althans niet in hun aanwezigheid. Ok dan. Bericht ontvangen. Ik zal dan maar andere oorden opzoeken waar ik me wel op de dansvloer mag vertonen.

Afgelopen maandag was het zover. In Lebbeke alwaar Zebedeüs ten dans speelde. Hij doet dat altijd op een feestdag of op een brugdag vóór een feestdag. Niet alleen de wapenstilstand werd gevierd. Ook zijn dertig jaar als dj was een goede reden om een feestje te houden. Een “new wave” feestje.

Siouxsie and the Banshees, The Human League, Gary Numan, Killing Joke, Sisters Of Mercy, ja zelfs Arbeid Adelt en zo vele anderen die me terug onderdompelden in de jaren tachtig. Nog enkele namen? Red Zebra, The Neon Judgement (één van die mannen was gast dj), The Cure, The Smiths, Simple Minds en Anne Clark.

Dat alles werd afgewisseld met wat StuBru luisteraars onder de categorie “De Afrekening” zouden plaatsen. The Offspring, Therapy?, Neil Young, U2,… Ik hoor het de enkele jeugdige lezers die ik heb al zeggen:”Zie de wel, allemaal muziek van ouwe zakken, voor ouwe zakken”. Ho maar. En wat dachten jullie van Bloc Party, Kaiser Chiefs, The Editors?

Het was half vijf toen ik mijn bed zag. Mijn nachtrust heeft er onder geleden maar het was zeker de moeite waard. Met dank aan schoonzus en schoonbroer die me er uiteindelijk toch toe kunnen verleiden hebben om een nachtje Zebedeüs mee te maken.

PS: Wanneer je klikt op de naam van een groep zal je een video/geluidsfragment er van zien en horen.

2 opmerkingen:

pdb zei

een nieuwe trainingsvorm ?

Anoniem zei

Jos,
ik begrijp je volledig, als het van de jeugd afhangt zijn we alleen nog goed om zaterdagavonden in onze zetel door te brengen maar als ze vervoer nodig hebben mogen we er met alle plezier nog eens uit komen. Maar in elk geval zijn we nooit te oud om ons te amuseren.
Hou je vooral niet in zou ik zeggen.
Lieve