zaterdag 1 november 2008

Peter Live

Begin deze maand werd “Peter Live” op tv kijkend Vlaanderen losgelaten. Althans dat deel van Vlaanderen dat naar één kijkt en een streepje muziek kan appreciëren. Zegt mijn madame:”Awel, dat wil ik nu eens in ’t echt meemaken”. Dat leek me een haalbare opdracht. Ik heb al andere heksentoeren moeten uithalen.

En inderdaad, via de website van één kon je je inschrijven om een uitzending bij te wonen. Enkele dagen later ontving ik een mail dat we op 31 oktober verwacht werden. En nog later werd dat in een brief bevestigd. Opdracht geslaagd. Hoewel het nog even spannend werd toen ik een mail kreeg waarin gevraagd werd om verkleed naar de opnamestudio te komen. Halloween, weet je wel. Mijn madame had nog ergens een mini-heksenhoedje op de kop kunnen tikken en zag er in haar zwarte gewaad redelijk angstaanjagend uit.

Wij dus naar Lint waar we om 19 uur verwacht werden. Een fabrieksterrein met vele hangars waarin vroeger vermoedelijk machines stonden die allerlei dingen fabriceerden maar nu omgetoverd werden in opnamestudio’s. Iedereen moest zich aanmelden en werd tegelijkertijd “gesorteerd”. Sommigen kregen een grijs armbandje, anderen een geel en wij… wij kregen niets. “We zijn niet hip genoeg, te oud, te lelijk om in beeld te mogen komen”, zei ik tegen mijn madame. “We zullen ergens achteraan moeten staan”. Maar toen we de studio binnenmochten bleek dat mee te vallen. De camera wist ons op sommige momenten te vinden (klik op de foto voor een vergroting):




Geen opmerkingen: